Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » układ kierowniczy Volvo 780 (782) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Volvo 780 (782)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do VOLVO 780 (782)

wybierz typ samochodu VOLVO 780 (782):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 208
Materiał Termoplast
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,108
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816187707
parzyste numery artykułów 22592
Długość [mm] 153
Materiał Guma
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Ciężar [kg] 0,211
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
nr EAN 4027816225904
parzyste numery artykułów 22590
Długość [mm] 185
Materiał Guma
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Ciężar [kg] 0,211
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
nr EAN 4027816225928
Strona zabudowy Oś przednia
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowy z prawej
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Strona zabudowy z lewej
Materiał Guma
Długość [mm] 163
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
nr EAN 4047437104440
Strona zabudowy Oś przednia
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą po prawej stronie
Strona zabudowy z lewej
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Strona zabudowy z prawej
Materiał Guma
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 44
nr EAN 4047437104457
Wysokość [mm] 163
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 10
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 51
nr EAN 7316575659608
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.