Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » układ kierowniczy Nissan PRIMERA Hatchback (P10) » osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza Nissan PRIMERA Hatchback (P10)

osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza do NISSAN PRIMERA Hatchback (P10)

wybierz typ samochodu NISSAN PRIMERA Hatchback (P10):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 190
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opaskami zaciskowymi
nr EAN 5050063618501
NISSAN PRIMERA P10/W10 2.0, 2.0D 90->95, MAXIMA J30, PRAIRIE M11, BLUEBIRD 87->
Średnica 1/Średnica 2 [mm] : 9/45
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Materiał Guma
Długość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47
nr EAN 4047437104587
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Wysokość [mm] 190
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 47
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4040074168189
Masa [g] 131
Strona zabudowy Oś przednia
Materiał Guma
Strona zabudowy z prawej
Wysokość [mm] 190
Strona zabudowy z lewej
Średnica 1 [mm] 12
Średnica 2 [mm] 47
nr EAN 8039659491725
Strona zabudowy z obu stron
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 12
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 46
Wysokość [mm] 188
dla numeru OE 271601
nr EAN 8430320208732
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
osłony i uszczelki, przekładnia kierownicza

Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej


Każdy samochód ma układ kierowniczy. Bez niego kierowanie pojazdem byłoby niemożliwe. Jazda autem z uszkodzonym lub wyeksploatowanym układem kierowniczym jest bardzo niebezpieczne i mogłoby spowodować wypadek. Istnieją różne rodzaje układów kierowniczych. Najpopularniejszym rozwiązaniem w samochodach jest zębatkowa przekładnia kierownicza. Służy ona do sterowania drążkami kierowniczymi. Gdy kierowca skręci kierownicą w prawo, lewy drążek zostanie wsunięty w stronę maglownicy, a prawy odsunięty. Aby układ był sprawny, szczelny i precyzyjny, wszystkie części powinny być sprawne i nie posiadać nadmiernych luzów. Przy każdym demontażu drążków, lub ich końcówek potrzebne jest ustawienie zbieżności. Pozwoli to na proste sterowanie samochodem i prawidłowe zużycie bieżnika. Maglownica jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ nawet bez pompy wspomagania niepotrzebne jest użycie większej siły.

Gdy samochód jest wyposażony w sprawne wspomaganie kierownicy (elektryczne lub hydrauliczne), skręcenie kołami jest możliwe praktycznie bez użycia siły. Układ kierowniczy zbudowany jest z kierownicy, kolumny kierowniczej, która steruje wałem z przegubem krzyżakowym (umożliwia to zmianę ustawienia kierownicy). Przekładnia kierownicza z obu stron posiada osłony i uszczelki. Osłony chronią cały mechanizm przed czynnikami zewnętrznymi. Do przekładni zamontowany jest zębnik wspomagania wraz z silnikiem, kolumna kierownicza z czujnikami położenia i momentu obrotowego kierownicy. Z dwóch stron maglownicy przytwierdzone są drążki kierownicze, a do nich końcówki. Końcówki drążka są przykręcone do zwrotnic sterującymi kołami. Kierownica sprawnego układu kierowniczego po skręcie powinna wracać na swoje miejsce. Podczas jazdy po nierównościach kierownica nie powinna zmieniać swojego położenia, a drgania nie mogą być odczuwalne na kole kierowniczym. W przypadku usterki przekładnia może zostać zregenerowana. W gorszym przypadku potrzebna jest wymiana.