Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A2 (8Z0) » mechanizm korbowy Audi A2 (8Z0) » wał korbowy Audi A2 (8Z0) » panewka wału korbowego Audi A2 (8Z0)

panewka wału korbowego do AUDI A2 (8Z0)

wybierz typ samochodu AUDI A2 (8Z0):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 18,5
średnica zewnętrzna [mm] 58,99
dla średnicy wałka od [mm] 53,93
dla średnicy obudowy od [mm] 58,99
przy średnicy obudowy [mm] 59,01
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3015
dla średnicy szybu do [mm] 53,95
nr EAN 5027049563827
Pozycja / stopień 1-5
Numer komponentu 02-4929
Podwymiar [mm] 0,25
nr EAN 4044197602407
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 72013600
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72014600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977389511
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 72013610
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72014610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977389535
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 72013620
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72014620
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977390401
Numer komponentu 029HL21051000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,008
do luzu na łożysku [mm] 0,056
dla średnicy obudowy od [mm] 59,000
przy średnicy obudowy [mm] 59,019
Szerokość od [mm] 18,30
Szerokość do [mm] 18,50
dla grubości ścianki od [mm] 2,500
do grubości ścianki [mm] 2,507
dla średnicy wałka od [mm] 53,963
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026936191
Numer komponentu 029HL21051025
dla luzu na łożysku od [mm] 0,008
do luzu na łożysku [mm] 0,056
dla średnicy obudowy od [mm] 59,000
przy średnicy obudowy [mm] 59,019
Szerokość od [mm] 18,30
Szerokość do [mm] 18,50
dla grubości ścianki od [mm] 2,625
do grubości ścianki [mm] 2,632
dla średnicy wałka od [mm] 53,963
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026936207
Numer komponentu 029HL21051050
dla luzu na łożysku od [mm] 0,008
do luzu na łożysku [mm] 0,056
dla średnicy obudowy od [mm] 59,000
przy średnicy obudowy [mm] 59,019
Szerokość od [mm] 18,30
Szerokość do [mm] 18,50
dla grubości ścianki od [mm] 2,750
do grubości ścianki [mm] 2,757
dla średnicy wałka od [mm] 53,963
do średnicy wałka [mm] 53,978
nr EAN 4009026936214
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.