Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chrysler » silnik Chrysler DAYTONA coupe » mechanizm korbowy Chrysler DAYTONA coupe » wał korbowy Chrysler DAYTONA coupe » panewka wału korbowego Chrysler DAYTONA coupe

panewka wału korbowego do CHRYSLER DAYTONA coupe

wybierz typ samochodu CHRYSLER DAYTONA coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 19,9
średnica zewnętrzna [mm] 53,65
dla średnicy wałka od [mm] 49,93
dla średnicy obudowy od [mm] 53,65
przy średnicy obudowy [mm] 53,67
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3009
dla średnicy szybu do [mm] 49,95
nr EAN 5027049551961
Pozycja / stopień 1-5
Numer komponentu 02-4244
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197411122
Pozycja / stopień 1-5
Numer komponentu 02-4244
Podwymiar [mm] 0,30
nr EAN 4044197514175
Pozycja / stopień 1-5
Numer komponentu 02-4244
Podwymiar [mm] 0,50
nr EAN 4044197536306
Numer komponentu 039HL21052000
dla średnicy obudowy od [mm] 53,655
przy średnicy obudowy [mm] 53,674
Szerokość od [mm] 19,668
Szerokość do [mm] 19,918
dla grubości ścianki od [mm] 1,831
do grubości ścianki [mm] 1,837
dla średnicy wałka od [mm] 49,962
do średnicy wałka [mm] 49,981
nr EAN 4009026884591
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.