Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_) » mechanizm korbowy Volkswagen CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_) » wał korbowy Volkswagen CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_) » panewka wału korbowego Volkswagen CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_)

panewka wału korbowego do VOLKSWAGEN CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Wymiar gwintu M 10x80
nr EAN 4041248534144
dla grubości ścianki od [mm]2,502
dla średnicy wałka od [mm]57,958
do średnicy wałka [mm]57,978
dla średnicy obudowy od [mm]63
przy średnicy obudowy [mm]63,019
dla luzu na łożysku od [mm]0,016
do luzu na łożysku [mm]0,079
Szerokość od [mm]18,5
Opcja wyposażenia Req. Thrust Washer
Szerokość [mm] 18,5
średnica zewnętrzna [mm] 62,99
dla średnicy wałka od [mm] 57,69
dla średnicy obudowy od [mm] 62,99
przy średnicy obudowy [mm] 63,01
Nadwymiar [mm] 0,25
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3019
dla średnicy szybu do [mm] 57,71
nr EAN 5027049564145
Opcja wyposażenia Req. Thrust Washer
Szerokość [mm] 18,5
średnica zewnętrzna [mm] 62,99
dla średnicy wałka od [mm] 57,94
dla średnicy obudowy od [mm] 62,99
przy średnicy obudowy [mm] 63,01
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3019
dla średnicy szybu do [mm] 57,96
nr EAN 5027049564183
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 74479602
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74480602
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977066139
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 74479612
Wymagana ilość 12
Numer komponentu 74480612
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977066160
Numer komponentu:029HL18817000
dla luzu na łożysku od [mm]:0.016
do luzu na łożysku [mm]:0.079
dla średnicy obudowy od [mm]:63
przy średnicy obudowy [mm]:63.019
Szerokość [mm]:18,5
dla grubości żcianki [mm]:2.502
dla średnicy wałka od [mm]:57.958
do średnicy wałka [mm]:57.978

Status produktu: Artykuł wychodzący
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.