Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault MASTER III Furgon (FV) » mechanizm korbowy Renault MASTER III Furgon (FV) » wał korbowy Renault MASTER III Furgon (FV) » panewka wału korbowego Renault MASTER III Furgon (FV)

panewka wału korbowego do RENAULT MASTER III Furgon (FV)

wybierz typ samochodu RENAULT MASTER III Furgon (FV):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 19,3
średnica zewnętrzna [mm] 63,99
dla średnicy wałka od [mm] 59,96
dla średnicy obudowy od [mm] 63,99
przy średnicy obudowy [mm] 64,01
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3027
dla średnicy szybu do [mm] 59,98
nr EAN 5027049562103
Pozycja / stopień 1-5
Numer komponentu 02-4939L
Numer komponentu 02-4939U
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197629329
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 36018600
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 36019600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977854156
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 36018610
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 36019610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977854163
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 36018620
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 36019620
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977854170
Numer komponentu 021HL21724000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,029
do luzu na łożysku [mm] 0,082
dla średnicy obudowy od [mm] 63,998
przy średnicy obudowy [mm] 64,011
Szerokość od [mm] 19,000
Szerokość do [mm] 19,200
dla grubości ścianki od [mm] 1,980
do grubości ścianki [mm] 1,990
dla średnicy wałka od [mm] 59,985
do średnicy wałka [mm] 60,005
nr EAN 4057635183062
Numer komponentu 021HL21724025
dla luzu na łożysku od [mm] 0,029
do luzu na łożysku [mm] 0,082
dla średnicy obudowy od [mm] 63,998
przy średnicy obudowy [mm] 64,011
Szerokość od [mm] 19,000
Szerokość do [mm] 19,200
dla grubości ścianki od [mm] 2,105
do grubości ścianki [mm] 2,115
dla średnicy wałka od [mm] 59,985
do średnicy wałka [mm] 60,005
nr EAN 4057635183079
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.