Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Rover » silnik Rover 75 I Tourer (RJ) » mechanizm korbowy Rover 75 I Tourer (RJ) » wał korbowy Rover 75 I Tourer (RJ) » panewka wału korbowego Rover 75 I Tourer (RJ)

panewka wału korbowego do ROVER 75 I Tourer (RJ)

wybierz typ samochodu ROVER 75 I Tourer (RJ):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 17,45
średnica zewnętrzna [mm] 51,58
dla średnicy wałka od [mm] 47,7
dla średnicy obudowy od [mm] 51,58
przy średnicy obudowy [mm] 51,6
Nadwymiar [mm] 0,25
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3025
dla średnicy szybu do [mm] 47,72
nr EAN 5027049562127
Szerokość [mm] 17,45
średnica zewnętrzna [mm] 51,58
dla średnicy wałka od [mm] 47,95
dla średnicy obudowy od [mm] 51,58
przy średnicy obudowy [mm] 51,6
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BT3025
dla średnicy szybu do [mm] 47,97
nr EAN 5027049562165
Pozycja / stopień 1,3,5
Pozycja / stopień 2,4
Numer komponentu 4131RA
Numer komponentu 4132RA
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197432462
Pozycja / stopień 1,3,5
Pozycja / stopień 2,4
Numer komponentu 4131RA
Numer komponentu 4132RA
Podwymiar [mm] 0,25
nr EAN 4044197432455
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.