Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » silnik Toyota TUNDRA pick-up (_K5_, _K6_) » mechanizm korbowy Toyota TUNDRA pick-up (_K5_, _K6_) » wał korbowy Toyota TUNDRA pick-up (_K5_, _K6_) » panewka wału korbowego Toyota TUNDRA pick-up (_K5_, _K6_)

panewka wału korbowego do TOYOTA TUNDRA pick-up (_K5_, _K6_)

wybierz typ samochodu TOYOTA TUNDRA pick-up (_K5_, _K6_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
dla średnicy wałka od [mm]54,785
dla średnicy obudowy od [mm]58,731
przy średnicy obudowy [mm]58,744
Szerokość od [mm]18,5
dla średnicy wałka od [mm]54,785
do średnicy wałka [mm]54,795
dla średnicy obudowy od [mm]58,731
przy średnicy obudowy [mm]58,744
dla luzu na łożysku od [mm]0,046
do luzu na łożysku [mm]0,094
Nadwymiar [mm]+0,25
Szerokość od [mm]18,5
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 72361600
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72362600
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977515866
Nadwymiar [mm] 0,25
Numer komponentu 72361610
Wymagana ilość 10
Numer komponentu 72362610
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977515873
Numer komponentu 021HL19987000
dla luzu na łożysku od [mm] 0,046
do luzu na łożysku [mm] 0,094
dla średnicy obudowy od [mm] 58,731
przy średnicy obudowy [mm] 58,744
Szerokość od [mm] 18,5
dla grubości ścianki od [mm] 1,945
dla średnicy wałka od [mm] 54,785
do średnicy wałka [mm] 54,795
nr EAN 4009026529119
Nadwymiar [mm] 0,50
Numer komponentu 021HL19987050
dla luzu na łożysku od [mm] 0,046
do luzu na łożysku [mm] 0,094
dla średnicy obudowy od [mm] 58,731
przy średnicy obudowy [mm] 58,744
Szerokość od [mm] 18,5
dla grubości ścianki od [mm] 2,1950
dla średnicy wałka od [mm] 54,785
do średnicy wałka [mm] 54,795
nr EAN 4009026529096
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
panewka wału korbowego

Panewka wału korbowego 


Panewki korbowodowe to elementy, na których osadzony jest wał korbowy silnika. Nazywane są inaczej łożyskami ślizgowymi. W przypadku ich zużycia bądź uszkodzenia konieczny jest często generalny remont silnika. Co więcej, jeżeli panewka wału korbowego zostanie uszkodzona, niemożliwa jest poprawna praca jednostki napędowej, a także przyczynia się to do zużycia innych części pojazdu. 

Remont silnika przy nieprawidłowościach dotyczących panewek wału korbowego, należy zdemontować głowicę silnika, tłoki i sam wał korbowy. Czy możliwe jest odpowiednio wczesne zlokalizowane usterki, która jest związana z panewką? W większości przypadków jest to trudne ze względu na modelu silnika, a także rodzaju fabrycznej wady usterka będzie w inny sposób przez silnik sygnalizowana. Najczęściej jest to początkowo delikatne stukanie, które nasila się przy większej prędkości. 
 

Kiedy wymieniać panewki wału korbowego?


Panewki korbowodowe często wymieniane są przy naprawie wału korbowego silnika. Oba elementy są wrażliwe na zużycie, jednak właściwa eksploatacja pojazdu może wydłużyć ich żywotność. Zaleca się regularną wymianę oleju. Należy zwrócić również  uwagę na jego konsystencję, która w wyniku eksploatacja na krótszych odcinkach może się zmienić na nieco mniej gęstą. Silnik nie uzyskuje w takim przypadku właściwej temperatury roboczej. Chcąc, aby panewka korbowodowa i wał korbowy silnika dłużej Ci posłużyły, wymieniaj regularnie olej i filtry. Pamiętaj, aby olej był dobrej jakości. Zwróć też uwagę na właściwą eksploatację swojego samochodu. 

Stukanie, które słyszymy przy jeździe przy większych prędkościach, często jednak oznacza, iż nie tylko panewki korbowodowe należy wymienić, ale też cały wał korbowy. To oznacza, że znacznie lepszym rozwiązaniem jest wymiana panewek jeszcze przed ewentualną usterką i ich zużyciem. Najbardziej optymalnym momentem na te czynność jest czas po przejechaniu ok. 100 tys. km.