Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » paski napędowe Honda CONCERTO (HW, MA) » pasek wieloklinowy Honda CONCERTO (HW, MA) » pasek klinowy wielorowkowy Honda CONCERTO (HW, MA)

pasek klinowy wielorowkowy do HONDA CONCERTO (HW, MA)

wybierz typ samochodu HONDA CONCERTO (HW, MA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 875
nr EAN 3165141069402
Ilość żeber 3
Długość [mm] 760
nr EAN 3165141045284
Ciężar [kg] 0,063
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 4010858477134
Ciężar [kg] 0,047
Ilość żeber 3
Długość [mm] 760
nr EAN 4010858481568
Ciężar [kg] 0,066
Ilość żeber 4
Długość [mm] 870
nr EAN 4010858481735
Ciężar [kg] 0,049
Ilość żeber 3
Długość [mm] 785
nr EAN 4010858477622
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528275
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505184
Ilość żeber 3
nr EAN 8021787503852
Ilość żeber 3
nr EAN 8021787528152
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 813
nr EAN 5414465354977
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 868
nr EAN 5414465355097
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 763
nr EAN 5414465355929
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 4014870123680
Ilość żeber 4
Długość [mm] 870
nr EAN 4014870119072
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 760
Ilość żeber 3
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 815
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200711
Długość [mm] 870
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200834
Długość [mm] 870
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574157167
Ilość żeber 4
Masa [g] 62
Długość [mm] 813
nr EAN 3413521205989
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.