Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » paski napędowe Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van » pasek wieloklinowy Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van » pasek klinowy wielorowkowy Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van

pasek klinowy wielorowkowy do CHEVROLET EXPRESS 2500 Standard Passenger Van

wybierz typ samochodu CHEVROLET EXPRESS 2500 Standard Passenger Van:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 3165141183085
Ilość żeber 4
Długość [mm] 865
nr EAN 3165141183771
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 3165141069372
Ciężar [kg] 0,072
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 4010858481810
Ciężar [kg] 0,07
Ilość żeber 4
Długość [mm] 925
nr EAN 4010858481780
Ciężar [kg] 0,077
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1038
nr EAN 4010858478858
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528329
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504286
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505290
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 923
nr EAN 5414465355134
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 965
nr EAN 5414465352676
Ilość żeber 4
Długość [mm] 928
nr EAN 4005108961327
Ilość żeber 4
Długość [mm] 962
nr EAN 4014870118556
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 962
Ilość żeber 4
Długość [mm] 925
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200971
Długość [mm] 962
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074203941
Ilość żeber 4
Masa [g] 70
Długość [mm] 962
nr EAN 3413521205811
Długość [mm] 864
Ciężar [kg] 0,059
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556837
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.