Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » paski napędowe Chevrolet LACETTI sedan (J200) » pasek wieloklinowy Chevrolet LACETTI sedan (J200) » pasek klinowy wielorowkowy Chevrolet LACETTI sedan (J200)

pasek klinowy wielorowkowy do CHEVROLET LACETTI sedan (J200)

wybierz typ samochodu CHEVROLET LACETTI sedan (J200):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1212
nr EAN 3165143707241
Ciężar [kg] 0,118
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1334
nr EAN 4010858459178
Ciężar [kg] 0,108
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1207
nr EAN 4010858465209
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787527919
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507348
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787013436
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787204872
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1205
nr EAN 5414465353024
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1335
nr EAN 5414465346453
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1334
Ilość żeber 5
Jednostkaszt.
Długość [mm]1334
KolorCzarny
Ilość żeber5
Materiał pasaEPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
EAN7316576875106
StanFabrycznie nowy
Ilość żeber 5
Masa [g] 95
Długość [mm] 1200
nr EAN 3413521205644
Ilość żeber 5
Masa [g] 108
Długość [mm] 1355
nr EAN 3413521203756
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.