Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902) » pasek wieloklinowy Mercedes-benz SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902) » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902)

pasek klinowy wielorowkowy do MERCEDES-BENZ SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 2-t Autobus (B901, B902):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2100
Szerokość [mm] 21,4
nr EAN 3165141012156
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2120
Szerokość [mm] 21,4
nr EAN 3165141183207
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2213
nr EAN 4047024899742
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2203
nr EAN 4047025149419
Ciężar [kg] 0,212
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2100
nr EAN 4010858477011
Ciężar [kg] 0,223
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2215
nr EAN 4010858484439
Ciężar [kg] 0,222
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2205
nr EAN 4010858484309
Ciężar [kg] 0,214
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2115
nr EAN 4010858508616
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507959
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507867
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507966
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787024685
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787024661
Długość [mm] 2213
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,226
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816290131
Długość [mm] 2200
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,224
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816290124
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2100
nr EAN 5414465356728
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2115
nr EAN 5414465356735
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2203
nr EAN 5414465356827
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2213
nr EAN 5414465356322
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2100
nr EAN 4005108584144
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2215
nr EAN 4014870124878
Długość [mm] 2100
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201992
Długość [mm] 2210
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207789
Długość [mm] 2115
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074113745
Długość [mm] 2100
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573391227
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.