Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » paski napędowe Ford TAUNUS 17M II Turnier » pasek wieloklinowy Ford TAUNUS 17M II Turnier » pasek klinowy wielorowkowy Ford TAUNUS 17M II Turnier

pasek klinowy wielorowkowy do FORD TAUNUS 17M II Turnier

wybierz typ samochodu FORD TAUNUS 17M II Turnier:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 806
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ciężar [kg] 0,001
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063182866
Długość [mm] 685
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,001
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063157352
Ilość żeber 5
Długość [mm] 875
nr EAN 3165141183795
Ilość żeber 4
Długość [mm] 895
nr EAN 4047024996595
Ciężar [kg] 0,067
Ilość żeber 5
Długość [mm] 690
nr EAN 4010858546106
Ciężar [kg] 0,081
Ilość żeber 5
Długość [mm] 869
nr EAN 4010858471972
Długość [mm]798
Ciężar [kg]0,091
Liczba żeber4
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787506259
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787528398
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 870
nr EAN 5414465352492
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 683
nr EAN 5414465354724
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 806
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465238406
Jednostkaszt.
MateriałPoliester
MateriałEPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
KolorCzarny
Ilość żeber5
Szerokość [mm]17,8
Długość [mm]875
EAN5414465683787
Numer katalogowy8653-10781
StanFabrycznie nowy
Ilość żeber 5
Długość [mm] 875
nr EAN 4014870117719
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 869
Ilość żeber 5
Długość [mm] 870
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074314661
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.