Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » paski napędowe Ford TRANSIT CUSTOM V362 Furgon (FY, FZ) » pasek wieloklinowy Ford TRANSIT CUSTOM V362 Furgon (FY, FZ) » pasek klinowy wielorowkowy Ford TRANSIT CUSTOM V362 Furgon (FY, FZ)

pasek klinowy wielorowkowy do FORD TRANSIT CUSTOM V362 Furgon (FY, FZ)

wybierz typ samochodu FORD TRANSIT CUSTOM V362 Furgon (FY, FZ):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1138
nr EAN 5414465354236
Ilość żeber 6
Długość [mm] 698
nr EAN 3165143170731
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1138
nr EAN 3165143071809
Ciężar [kg] 0,079
Ilość żeber 6
Długość [mm] 698
nr EAN 4010858479350
Ciężar [kg] 0,121
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1138
nr EAN 4010858478865
Ciężar [kg] 0,213
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1225
nr EAN 4010858489847
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528428
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506945
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787038507
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1138
nr EAN 4005108989765
Długość [mm] 698
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205440
Długość [mm] 1138
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316528
Długość [mm] 1139
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573939870
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.