Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » paski napędowe Volkswagen LT 28-46 II Furgon (2DA, 2DD, 2DH) » pasek wieloklinowy Volkswagen LT 28-46 II Furgon (2DA, 2DD, 2DH) » pasek klinowy wielorowkowy Volkswagen LT 28-46 II Furgon (2DA, 2DD, 2DH)

pasek klinowy wielorowkowy do VOLKSWAGEN LT 28-46 II Furgon (2DA, 2DD, 2DH)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN LT 28-46 II Furgon (2DA, 2DD, 2DH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,169
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1642
nr EAN 4010858500658
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2120
Szerokość [mm] 21,4
nr EAN 3165141183207
Ciężar [kg] 0,169
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1642
nr EAN 4010858500658
Ciężar [kg] 0,215
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2130
nr EAN 4010858477882
Ciężar [kg] 0,203
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2000
nr EAN 4010858481391
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507430
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507874
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787013900
Długość [mm] 2130
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,217
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816290063
Długość [mm] 1642
Szerokość [mm] 21,0
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,17
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816397939
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2128
nr EAN 5414465356766
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1640
nr EAN 5414465355691
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2000
nr EAN 5414465356674
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1640
nr EAN 4005108960382
Długość [mm] 1642
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074335727
Długość [mm] 2000
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201138
Długość [mm] 2130
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202050
Ilość żeber 6
Masa [g] 156
Długość [mm] 1640
nr EAN 3413521204630
Długość [mm] 1642
Szerokość [mm] 21,36
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,17
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688581471
dla numeru OE 6PK2000
Długość [mm] 2000
Ilość żeber 6
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.