Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » pasek klinowy wielorowkowy Toyota YARIS (_P9_)

pasek klinowy wielorowkowy do TOYOTA YARIS (_P9_)

wybierz typ samochodu TOYOTA YARIS (_P9_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1212
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,13
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101249
Długość [mm] 870
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063100877
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1219
nr EAN 3165143344453
Ilość żeber 6
Długość [mm] 850
nr EAN 3165141258943
Ilość żeber 6
Długość [mm] 869
nr EAN 3165142418919
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1215
nr EAN 4047024167247
Ilość żeber 6
Długość [mm] 884
nr EAN 3165141069716
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1225
nr EAN 4047025476607
Ciężar [kg] 0,095
Ilość żeber 6
Długość [mm] 875
nr EAN 4010858482299
Ciężar [kg] 0,127
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1210
nr EAN 4010858521103
Ciężar [kg] 0,129
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1220
nr EAN 4010858522643
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787528589
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787548921
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508475
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508505
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 870
nr EAN 5414465352508
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1210
nr EAN 5414465355424
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 853
nr EAN 5414465355028
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 880
nr EAN 5414465193750
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1220
nr EAN 5414465401084
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1210
nr EAN 4005108945853
Ilość żeber 6
Długość [mm] 875
nr EAN 4014870126391
Długość [mm] 875
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205617
Długość [mm] 1210
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074317129
Długość [mm] 1220
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074269909
Długość [mm] 850
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397601
Długość [mm] 870
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397632
Długość [mm] 1210
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574073825
Długość [mm] 1210
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,115
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688557667
Wyświetlanie od 1 do 30 (z 30 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.