Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » paski napędowe Lexus » pasek wieloklinowy Lexus » pasek klinowy wielorowkowy Lexus

pasek klinowy wielorowkowy do LEXUS

wybierz model samochodu LEXUS:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 2155
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,23
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063102109
Ilość żeber 4
Długość [mm] 865
nr EAN 3165141183771
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2080
nr EAN 3165141183276
Ilość żeber 4
Długość [mm] 850
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047024999367
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 4047025149402
Ciężar [kg] 0,211
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2080
nr EAN 4010858476953
Ciężar [kg] 0,218
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 4010858487966
Ciężar [kg] 0,065
Ilość żeber 4
Długość [mm] 850
nr EAN 4010858509989
Ciężar [kg] 0,066
Ilość żeber 4
Długość [mm] 867
nr EAN 4010858544652
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505146
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787031607
Długość [mm] 2155
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,22
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816290094
Długość [mm] 2080
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,212
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816375388
Długość [mm] 850
Szerokość [mm] 14,0
Grubość [mm] 5,0
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Cecha chemiczna elastyczny
Ciężar [kg] 0,058
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816384427
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 860
nr EAN 5414465355059
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2083
nr EAN 5414465356292
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2160
nr EAN 5414465356797
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 830
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465822759
Ilość żeber 4
Długość [mm] 830
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870124717
Ilość żeber 4
Długość [mm] 850
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca wymagane narzędzie specjalne do montażu
nr EAN 4014870125318
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2080
nr EAN 4014870126056
Ilość żeber 6
Długość [mm] 2160
nr EAN 4014870124342
Długość [mm] 2080
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201978
Długość [mm] 2160
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074317402
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Długość [mm] 850
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074131923
Długość [mm] 2080
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573391210
Długość [mm] 863
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390220
Długość [mm] 2080
Ciężar [kg] 0,212
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688573315
Wyświetlanie od 1 do 28 (z 28 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.