Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » paski napędowe Suzuki BALENO Kombi (EG) » pasek wieloklinowy Suzuki BALENO Kombi (EG) » pasek klinowy wielorowkowy Suzuki BALENO Kombi (EG)

pasek klinowy wielorowkowy do SUZUKI BALENO Kombi (EG)

wybierz typ samochodu SUZUKI BALENO Kombi (EG):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 915
nr EAN 3165141069426
Ilość żeber 4
Długość [mm] 841
nr EAN 3165141183047
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 3165141069372
Ciężar [kg] 0,065
Ilość żeber 4
Długość [mm] 841
nr EAN 4010858481698
Ciężar [kg] 0,069
Ilość żeber 4
Długość [mm] 915
nr EAN 4010858481773
Ciężar [kg] 0,063
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 4010858477134
Ciężar [kg] 0,068
Ilość żeber 4
Długość [mm] 900
nr EAN 4010858479404
Ciężar [kg] 0,075
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1010
nr EAN 4010858521714
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528282
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528275
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505245
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504231
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 898
nr EAN 5414465355110
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 813
nr EAN 5414465354977
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 840
nr EAN 5414465355011
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 913
nr EAN 5414465352591
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1003
nr EAN 5414465355974
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
nr EAN 4014870123680
Ilość żeber 4
Długość [mm] 840
nr EAN 4005108893079
Ilość żeber 4
Długość [mm] 915
nr EAN 4014870118327
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 900
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 815
Ilość żeber 4
Długość [mm] 815
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200711
Długość [mm] 900
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200933
Długość [mm] 913
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200957
Długość [mm] 815
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574356904
Ilość żeber 4
Masa [g] 62
Długość [mm] 813
nr EAN 3413521205989
Wyświetlanie od 1 do 27 (z 27 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.