Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lexus » paski napędowe Lexus LS (_F1_) » pasek wieloklinowy Lexus LS (_F1_) » pasek klinowy wielorowkowy Lexus LS (_F1_)

pasek klinowy wielorowkowy do LEXUS LS (_F1_)

wybierz typ samochodu LEXUS LS (_F1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 880
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,07
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099768
Ilość żeber 4
Długość [mm] 856
nr EAN 3165141069396
Ilość żeber 4
Długość [mm] 875
nr EAN 3165141069402
Ilość żeber 3
Długość [mm] 675
nr EAN 3165141046946
Ciężar [kg] 0,066
Ilość żeber 4
Długość [mm] 855
nr EAN 4010858544812
Ciężar [kg] 0,065
Ilość żeber 4
Długość [mm] 850
nr EAN 4010858481704
Ciężar [kg] 0,068
Ilość żeber 4
Długość [mm] 890
nr EAN 4010858481766
Ciężar [kg] 0,067
Ilość żeber 4
Długość [mm] 875
nr EAN 4010858481742
Ciężar [kg] 0,043
Ilość żeber 3
Długość [mm] 675
nr EAN 4010858481520
Ciężar [kg] 0,044
Ilość żeber 3
Długość [mm] 683
nr EAN 4010858521011
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505184
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505122
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 855
nr EAN 5414465355042
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 878
nr EAN 5414465352515
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 683
nr EAN 5414465355875
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Szerokość [mm] 10,7
Długość [mm] 675
nr EAN 5414465353642
Ilość żeber 3
Długość [mm] 675
nr EAN 4014870123277
Ilość żeber 4
Długość [mm] 855
nr EAN 4005108961303
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 675
Szerokość [mm] 10
Ilość żeber 3
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 850
Szerokość [mm] 14
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 875
Ilość żeber 4
Długość [mm] 850
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200759
Długość [mm] 855
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202395
Długość [mm] 875
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200810
Długość [mm] 890
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200896
Długość [mm] 675
Szerokość [mm] 10,68
Kolor czarny
Ilość żeber 3
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396192
Długość [mm] 855
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390213
Ilość żeber 4
Masa [g] 58
Długość [mm] 855
nr EAN 3413521205934
Wyświetlanie od 1 do 28 (z 28 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.