Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Hyundai GENESIS coupe 3.8 V6 (2008.01-2014.02) 303km » 7014026 kamoka
wybrany samochód: 
Hyundai Genesis Coupe 3.8 V6 (2008.01-2014.02) 303km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK830 7014026 KAMOKA

7014026 PASEK WIELOROWKOWY 4PK830 KAMOKA
15.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7014026

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 830
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK830 7014026 KAMOKA

numery OEM:
CHRYSLER      25183067
DAIHATSU      9936400830
HONDA      38920P30003
HONDA      38920P30004
HONDA      38920P30505
HONDA      38920PR3003
HONDA      38920PR3004
NISSAN      11720-2F200
NISSAN      11720-2F205
NISSAN      117202F200
NISSAN      117202F205
NISSAN      1172053J10
NISSAN      11920-77A00
NISSAN      11920-77A01
NISSAN      1192077A00
NISSAN      1192077A00TM
NISSAN      1192077A01
NISSAN      1192077A10
NISSAN      11920Q5200
TOYOTA      9008091170
TOYOTA      9091602267
TOYOTA      9934650830
TOYOTA      9936400830
TOYOTA      993640083083
TOYOTA      9936420830
TOYOTA      99364208308P
TOYOTA      9936450830
TOYOTA      9936470830
TOYOTA      9936480830
VOLKSWAGEN      J9936450830
CHEVROLET      25182777
CHEVROLET      25183067
CHEVROLET      96416337
CHEVROLET      96610564
HYUNDAI      57161H1500
HYUNDAI      9771322060
DAEWOO      25183067
DAEWOO      96570915
DAEWOO      96610564
VAG      J9936450830
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK830 7014026 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.