Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » paski napędowe Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B905) » pasek wieloklinowy Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B905) » pasek klinowy wielorowkowy Mercedes-benz SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B905)

pasek klinowy wielorowkowy do MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B905)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 5-t Platforma / podwozie (B905):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,169
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1642
nr EAN 4010858500658
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1138
nr EAN 5414465354236
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1635
nr EAN 3165141259025
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1145
nr EAN 3165141069815
Ciężar [kg] 0,121
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1138
nr EAN 4010858478865
Ciężar [kg] 0,169
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1642
nr EAN 4010858500658
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507430
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506945
Długość [mm] 1642
Szerokość [mm] 21,0
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,17
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816397939
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1640
nr EAN 5414465355691
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1138
nr EAN 4005108989765
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1640
nr EAN 4005108960382
Długość [mm] 1138
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074316528
Długość [mm] 1642
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074335727
Długość [mm] 1135
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573397014
Długość [mm] 1640
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574073665
Ilość żeber 6
Masa [g] 117
Długość [mm] 1140
nr EAN 3413521205088
Ilość żeber 6
Masa [g] 156
Długość [mm] 1640
nr EAN 3413521204630
Długość [mm] 1642
Szerokość [mm] 21,36
Grubość [mm] 4,5
DIN / ISO 7867
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,17
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688581471
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.