Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » pasek klinowy wielorowkowy Peugeot 309 I (10C, 10A)

pasek klinowy wielorowkowy do PEUGEOT 309 I (10C, 10A)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 309 I (10C, 10A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 970
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 5
nr EAN 5050063100334
Ilość żeber 5
Długość [mm] 975
nr EAN 3165141183122
Ilość żeber 4
Długość [mm] 698
nr EAN 3165141183023
Ilość żeber 4
Długość [mm] 715
nr EAN 3165141069303
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 4
Długość [mm] 698
nr EAN 4010858477080
Ciężar [kg] 0,089
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1217
nr EAN 4010858508609
Ciężar [kg] 0,057
Ilość żeber 4
Długość [mm] 715
nr EAN 4010858481636
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787530353
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787527704
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787506686
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 698
nr EAN 5414465354731
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1230
nr EAN 5414465356032
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1218
nr EAN 5414465353871
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 718
nr EAN 5414465353970
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1217
nr EAN 4014870125660
Długość [mm] 698
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200650
Długość [mm] 1215
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074204528
Długość [mm] 715
Szerokość [mm] 14,24
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316574423774
Długość [mm] 955
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556905
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.