Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » paski napędowe Mitsubishi LANCER CELESTE coupe (A7_) » pasek wieloklinowy Mitsubishi LANCER CELESTE coupe (A7_) » pasek klinowy wielorowkowy Mitsubishi LANCER CELESTE coupe (A7_)

pasek klinowy wielorowkowy do MITSUBISHI LANCER CELESTE coupe (A7_)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI LANCER CELESTE coupe (A7_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 4
Długość [mm] 668
nr EAN 3165141092134
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1175
nr EAN 3165144046769
Ciężar [kg] 0,053
Ilość żeber 4
Długość [mm] 665
nr EAN 4010858530105
Ciężar [kg] 0,105
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1173
nr EAN 4010858521004
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787536676
Ilość żeber 5
nr EAN 8021787533958
Długość [mm] 663
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,045
Ilość żeber 4
nr EAN 4027816287650
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 668
nr EAN 5414465353963
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Szerokość [mm] 17,8
Długość [mm] 1173
nr EAN 5414465352935
Ilość żeber 4
Długość [mm] 668
nr EAN 4005108995636
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1173
Szerokość [mm] 17
Ilość żeber 5
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 665
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1175
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074541333
Długość [mm] 1175
Szerokość [mm] 17,80
Kolor czarny
Ilość żeber 5
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573939771
Długość [mm] 663
Ciężar [kg] 0,045
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688560087
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.