Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Nissan » paski napędowe Nissan MICRA II (K11) » pasek wieloklinowy Nissan MICRA II (K11) » pasek klinowy wielorowkowy Nissan MICRA II (K11)

pasek klinowy wielorowkowy do NISSAN MICRA II (K11)

wybierz typ samochodu NISSAN MICRA II (K11):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1063
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,12
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063101096
Długość [mm] 954
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,1
Ilość żeber 6
nr EAN 5050063100938
Długość [mm] 650
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,046
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063228212
Ilość żeber 6
Długość [mm] 950
nr EAN 3165141259070
Ilość żeber 4
Długość [mm] 648
nr EAN 3165141258936
Ilość żeber 6
Długość [mm] 675
nr EAN 3165141259087
Ilość żeber 4
Długość [mm] 725
nr EAN 3165141069310
Ilość żeber 6
Długość [mm] 955
nr EAN 4047025161022
Ciężar [kg] 0,057
Ilość żeber 4
Długość [mm] 725
nr EAN 4010858477189
Ciężar [kg] 0,052
Ilość żeber 4
Długość [mm] 648
nr EAN 4010858479343
Ciężar [kg] 0,076
Ilość żeber 6
Długość [mm] 675
nr EAN 4010858483890
Ciężar [kg] 0,103
Ilość żeber 6
Długość [mm] 955
nr EAN 4010858521059
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504897
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787528107
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508383
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508642
Długość [mm] 1063
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,12
Ilość żeber 6
nr EAN 4054224766934
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 655
nr EAN 5414465352256
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 955
nr EAN 5414465354151
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 728
nr EAN 5414465352379
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 678
nr EAN 5414465352294
Ilość żeber 4
Długość [mm] 648
nr EAN 4014870119324
Ilość żeber 4
Długość [mm] 725
nr EAN 4014870118594
Ilość żeber 6
Długość [mm] 675
nr EAN 4014870123499
Długość [mm] 675
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205426
Długość [mm] 955
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205709
Wyświetlanie od 1 do 28 (z 28 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.