Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Opel GRANDLAND / GRANDLAND X (A18, P1UO) 1.6 Turbo (75) (2018.09-???) 181km » 7014008 kamoka
wybrany samochód: 
Opel Grandland / Grandland X (a18, P1uo) 1.6 Turbo (75) (2018.09-???) 181km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 4PK725 7014008 KAMOKA

7014008 PASEK WIELOROWKOWY 4PK725 KAMOKA
11.00 zł
cena zawiera vat 23%
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
Wtorek:3 szt.

    Ocena:
numer części:

7014008

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 725
Ilość żeber 4
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 725
Ilość żeber 4

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 4PK725 7014008 KAMOKA

numery OEM:
NISSAN      11720-16E02
NISSAN      1172016E02
NISSAN      1172016E03
NISSAN      1172071E10
NISSAN      11720Q9103
NISSAN      119500M210
NISSAN      119501F700
NISSAN      1195072B00
NISSAN      1195072B01
NISSAN      A1720-16E02
NISSAN      A1720-16E0B
NISSAN      A195072B00
PEUGEOT      575094
RENAULT      8200987173
SUBARU      809214070
TOYOTA      91840 07203
TOYOTA      91840-07203
TOYOTA      99364-00720
TOYOTA      99364-50720
TOYOTA      9936400720
TOYOTA      9936420720
TOYOTA      99364207208P
TOYOTA      9936450720
TOYOTA      9936470720
TOYOTA      9936480720
DACIA      8200987173
DACIA      8201060429
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 4PK725 7014008 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.