Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Seat » paski napędowe Seat TOLEDO I (1L2) » pasek wieloklinowy Seat TOLEDO I (1L2) » pasek klinowy wielorowkowy Seat TOLEDO I (1L2)

pasek klinowy wielorowkowy do SEAT TOLEDO I (1L2)

wybierz typ samochodu SEAT TOLEDO I (1L2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,013
Ilość żeber 2
Długość [mm] 860
Szerokość [mm] 4,7
nr EAN 4010858479077
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1153
nr EAN 3165141069822
Ilość żeber 6
Długość [mm] 894
nr EAN 3165141069730
Ciężar [kg] 0,122
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1153
nr EAN 4010858482442
Ciężar [kg] 0,097
Ilość żeber 6
Długość [mm] 894
nr EAN 4010858483616
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787527889
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787531237
Długość [mm] 1153
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,188
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289296
Długość [mm] 894
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,131
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816384328
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 893
nr EAN 5414465352577
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1153
nr EAN 5414465352911
Ilość żeber 6
Długość [mm] 894
nr EAN 4005108990099
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1153
nr EAN 4014870339302
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 894
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1150
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201664
Długość [mm] 894
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074213902
Długość [mm] 1153
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390541
Ilość żeber 6
Masa [g] 122
Długość [mm] 1153
nr EAN 3413521205064
Długość [mm] 1153
Ciężar [kg] 0,188
Ilość żeber 6
nr EAN 4044688289292
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.