Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Subaru » paski napędowe Subaru LEONE II Hatchback » pasek wieloklinowy Subaru LEONE II Hatchback » pasek klinowy wielorowkowy Subaru LEONE II Hatchback

pasek klinowy wielorowkowy do SUBARU LEONE II Hatchback

wybierz typ samochodu SUBARU LEONE II Hatchback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 823
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,060
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099652
Długość [mm] 935
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,07
Ilość żeber 4
nr EAN 5050063099843
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1100
nr EAN 3165141028416
Ilość żeber 4
Długość [mm] 935
nr EAN 3165141183764
Ilość żeber 4
Długość [mm] 820
nr EAN 3165141088397
Ciężar [kg] 0,083
Ilość żeber 4
Długość [mm] 1125
nr EAN 4010858479473
Ciężar [kg] 0,071
Ilość żeber 4
Długość [mm] 938
nr EAN 4010858537135
Ciężar [kg] 0,064
Ilość żeber 4
Długość [mm] 820
nr EAN 4010858468453
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505047
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787504378
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787527971
Ilość żeber 4
nr EAN 8021787505313
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1123
nr EAN 5414465353840
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 823
nr EAN 5414465352454
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14,2
Długość [mm] 1083
nr EAN 5414465353826
Jakość OE Improved
Materiał Aramid
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14
Długość [mm] 929
nr EAN 0770075671947
Jakość OE Improved
Materiał Aramid
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 4
Szerokość [mm] 14
Długość [mm] 1121
nr EAN 0770075672104
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1125
Ilość żeber 4
Długość [mm] 825
Ilość żeber 4
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074200735
Długość [mm] 830
Ciężar [kg] 0,056
Ilość żeber 4
nr EAN 4044688556790
Wyświetlanie od 1 do 20 (z 20 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.