Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » silnik Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) » Paski napędowe Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) » Pasek rozrządu, zestaw Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W) » Pasek rozrządu Mitsubishi PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W)

Pasek rozrządu do MITSUBISHI PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI PAJERO CLASSIC (V2_W, V6_W, V7_W):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 19,0
Ilość zębów 99
Ciężar [kg] 0,120
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 5050063475234
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 25,4
Ilość zębów 163
Ciężar [kg] 0,260
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
nr EAN 5050063475241
cena brutto:
42.00 zł
 Kup
Ilość zębów 99
Długość [mm] 792
Szerokość [mm] 19
Podziałka zębów [mm] 8
nr EAN 4047023108678
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Ilość zębów 163
Długość [mm] 1553
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 3165141219111
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Ilość zębów 163
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,26
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858024130
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Ilość zębów 99
Długość opakowania [cm] 25,5
Szerokość opakowania [cm] 16
Wysokość opakowania [cm] 3
Ciężar [kg] 0,14
Szerokość [mm] 19
nr EAN 4010858082505
cena brutto:
44.00 zł
 Kup
Ilość zębów 99
Szerokość [mm] 19,0
nr EAN 8021787518498
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Materiał Włókno szklane
Materiał HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Kolor czarny
Ilość zębów 163
Szerokość [mm] 25,4
Podziałka zębów [mm] 9,525
Długość [mm] 1553
nr EAN 5412571013733
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Materiał Włókno szklane
Materiał HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
Kolor czarny
Ilość zębów 99
Szerokość [mm] 19
Podziałka zębów [mm] 8
Długość [mm] 792
nr EAN 5412571013740
cena brutto:
51.00 zł
 Kup
Urządzenia napędzane agregat napędzany: wałek wyrównawczy
Ilość zębów 99
Szerokość [mm] 18,5
Zazębienie Curvilineo
nr EAN 8033001039313
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
Pasek rozrządu

Pasek rozrządu


Niby niewielki kawałek gumy, a od niego zależy prawidłowa praca serca każdego samochodu, czyli silnika. Pasek rozrządu odpowiada za przenoszenie napędu z wału korbowego na wałki rozrządu. To on steruje czasem zamykania oraz otwierania się zaworów. Jeżeli pracuje sprawnie, to również odpowiednio przebiega proces zapełniania mieszanką cylindrów oraz skutecznie odprowadzane są spaliny do zawodów wydechowych. Awarie i niesprawności w układzie rozrządu przyczyniają się więc do zaburzeń w pracy silnika. 

Pasek rozrządu może się zerwać lub przeskoczyć. To przekłada się na utratę synchronizacji jednostki napędowej. Trzeba mieć świadomość, że może do tego dojść na skutek usterki innych systemów w samochodzie lub po prostu z zużycia paska, który ma także kres swojej żywotności. Jest wykonany z gumy, która się starzeje. Producenci wskazują na czas, po którym pasek rozrządu trzeba wymienić. Jest on jednak często wydłużony, niż jest w rzeczywistości. Rozrząd nie najlepiej znosi częstą jazdę na krótkich odcinkach. Ponadto wymiana paska rozrządu wymagana jest wcześniej, niż zaleca producent, w autach z dużymi silnikami, z których kierowcy korzystają. A zatem kiedy wymienić pasek rozrządu? Czy są jakieś ogólne, jak i uniwersalne wytyczne? 

Jak wynika z informacji przekazywanych przez producenta, wymiana paska rozrządu może być konieczna po przejechaniu 90-150 tys. km, a innym razem 200-240 tys. km. Tak naprawdę wszystko zależy od marki i modelu samochodu, ale też sposobu jego eksploatacji. 
 

Wymiana paska rozrządu 


W starszych autach zalecamy skrócić czas podany przez producenta o 20-30%. Dotyczy to także samochodów użytkowanych w trudnych warunkach i przy agresywnym stylu jazdy, a także częstej jeździe po mieście. To oznacza, że większość kierowców powinna pasek rozrządu wymienić wcześniej, niż wynika to z wytycznych. 

Pasek rozrządu wymieniamy po zakupie używanego samochodu bez przebiegu na liczniku lub potwierdzonej historii serwisowej, jeżeli pasek jest uszkodzony, po upływie 5 lat od ostatniej wymiany oraz jeżeli pasek został zabrudzony olejem.