Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dodge CARAVAN » łożysko i piasta koła Dodge CARAVAN » piasta koła Dodge CARAVAN

piasta koła do DODGE CARAVAN

wybierz typ samochodu DODGE CARAVAN:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
230.99 zł
 Kup
Rozmiar felgi [cal]15
Rozmiar felgi [cal]16
Strona zabudowyOś tylna
Rodzaj napęduNapęd na wszystkie koła
Rok modelowy od1996
Rok modelowy do2007
cena brutto:
222.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś tylna
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 26
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114
średnica zewnętrzna [mm] 139
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 140,5
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 26
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
średnica zewnętrzna [mm] 139
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
182.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 87
Wysokość zabudowy 75
Liczba otworów do mocowania 5
Rozstaw śrub mocujących [mm] 68
nr EAN 8033001694864
Numer seryjny 4108550
nr EAN 5901159221665
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4108544
nr EAN 5901159221603
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 140
nr EAN 5907558507225
cena brutto:
183.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 140,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5901619521298
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 139
nr EAN 5901619555385
cena brutto:
298.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 139
nr EAN 7316575222314
cena brutto:
439.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 140,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316575473624
cena brutto:
150.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,85
Średnica wewnętrzna [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 139
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 3,95
średnica zewnętrzna [mm] 141
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: