Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Bmw 3 (E90) » łożysko i piasta koła Bmw 3 (E90) » piasta koła Bmw 3 (E90)

piasta koła do BMW 3 (E90)

wybierz typ samochodu BMW 3 (E90):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59
Wysokość 1 [mm] 16
Wysokość 2 [mm] 16
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 8717109659481
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,46
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,88
Szerokość 1 [mm] 14,61
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 31,75
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,13
Szerokość 2 [mm] 16,76
nr EAN 4014870005078
Szerokość [mm] 136,5
Grubość [mm] 75,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 2,3
dla numeru OE 16 03 194
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4027816061670
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Grubość 2 [mm] 12,07
Grubość 1 [mm] 11,81
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19,05
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31,75
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,24
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,13
Wysokość 2 [mm] 16,64
Wysokość 1 [mm] 16,76
Strona zabudowy Oś tylna
Szerokość 1 [mm] 15,5
Szerokość 2 [mm] 16,7
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,2
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 31,7
nr EAN 5907558509533
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 15,5
Szerokość 2 [mm] 16,7
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,2
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 59,1
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 31,7
nr EAN 7316575790301
cena brutto:
39.00 zł
 Kup
Masa [g] 350
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59,131
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 31,75
Szerokość 1 [mm] 15,875
nr EAN 3413520322564
Szerokość [mm] 136,5
Grubość [mm] 75,0
Średnica wewnętrzna [mm] 35,0
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 2,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
dla numeru OE 16 03 194
nr EAN 4044688632937
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: