Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Citroën C8 (EA_, EB_) » łożysko i piasta koła Citroën C8 (EA_, EB_) » piasta koła Citroën C8 (EA_, EB_)

piasta koła do CITROËN C8 (EA_, EB_)

wybierz typ samochodu CITROËN C8 (EA_, EB_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
207.00 zł
 Kup
Ilość otworów 30,00
Szerokość [mm] 70,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343427
cena brutto:
338.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 120,00
Średnica wewnętrzna [mm] 30,00
Szerokość [mm] 69,30
nr EAN 4014870004545
cena brutto:
212.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 46,00
średnica zewnętrzna [mm] 86,00
Szerokość [mm] 39,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870004576
Szerokość [mm] 120,0
Grubość [mm] 70,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 120,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakładką ze smarem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4027816400172
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558507430
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 122
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98,5
Felga, ilość otworów 5
nr EAN 4040074477984
cena brutto:
195.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 69
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185183772
cena brutto:
271.01 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 120
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572179291
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
353.00 zł
 Kup
Masa [g] 2038
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 120
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 69,3
Ilość otworów 5
Ilość biegunów 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520487799
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Masa [g] 1053
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 86
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 46
Szerokość 1 [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520520588
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: