Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi 100 C4 Avant (4A5) » łożysko i piasta koła Audi 100 C4 Avant (4A5) » piasta koła Audi 100 C4 Avant (4A5)

piasta koła do AUDI 100 C4 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI 100 C4 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
Ciężar [kg] 0,84
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 8717109560756
cena brutto:
59.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]37
Średnica wewnętrzna [mm]43
średnica zewnętrzna [mm]82
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 37
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 82
Wysokość 1 [mm] 37
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5908242692272
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 5903364300579
cena brutto:
106.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 43
średnica zewnętrzna [mm] 82
nr EAN 7316575797478
cena brutto:
41.00 zł
 Kup
Masa [g] 296
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,292
Szerokość 1 [mm] 14,732
nr EAN 3413520323714
Szerokość [mm] 8,3
Ilość zębów, pierścień ABS 45
Średnica wewnętrzna [mm] 63,9
średnica zewnętrzna [mm] 73,7
nr EAN 4046001946318
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: