Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dodge RAM 2500 Crew Cab Pickup » łożysko i piasta koła Dodge RAM 2500 Crew Cab Pickup » piasta koła Dodge RAM 2500 Crew Cab Pickup

piasta koła do DODGE RAM 2500 Crew Cab Pickup

wybierz typ samochodu DODGE RAM 2500 Crew Cab Pickup:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 45
Ciężar [kg] 0,95
nr EAN 8717109660913
Średnica wewnętrzna [mm] 80,0
średnica zewnętrzna [mm] 96,5
Ilość zębów, pierścień ABS 44
nr EAN 5050063179668
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 42,00
średnica zewnętrzna [mm] 80,00
Szerokość [mm] 45,00
nr EAN 4014870001889
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 42,0
średnica zewnętrzna [mm] 80,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,94
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE BN8B-33-047A S1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4027816315643
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 139,8
Średnica wewnętrzna [mm] 33
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
61.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 45
Strona zabudowy z obu stron
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 9435398505034
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 45
nr EAN 8033001101713
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość zabudowy 73,3
Liczba otworów do mocowania 5
Rozstaw śrub mocujących [mm] 68
Ilość zębów, pierścień ABS 44
nr EAN 8033001104332
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 5908242692937
Numer seryjny K4103560
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901159287852
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 5907558509045
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 93,5
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 140
nr EAN 5907558509083
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 41,7
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 5700750120229
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Szerokość [mm] 93,5
Średnica wewnętrzna [mm] 33
średnica zewnętrzna [mm] 140
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
nr EAN 5700750123411
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 4031185203715
Indeks: OYO 10L3022-OYO
Marka: OYODO
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw łożysk koła
Nazwa: ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA PRZEDNIEGO/NTN/
Opis: MAZDA 6 2002.07-/ DIESEL DO 2005.02/6: S TYŁ/ŁOŻYSKO+NAKRĘTKA+SEGER
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : GA2A33047
Numer dostawcy: 10L3022-OYO
Parametry:oś przednia
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Szerokość [mm] 45
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
nr EAN 7316577658234
cena brutto:
133.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Masa [g] 1075
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Szerokość 1 [mm] 45
nr EAN 3413520326593
Szerokość [mm] 45,0
Średnica wewnętrzna [mm] 42,0
średnica zewnętrzna [mm] 80,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,94
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem osadczym sprężynującym
nr EAN 4044688315649
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
średnica zewnętrzna [mm] 96,6
Średnica wewnętrzna [mm] 78
Ilość zębów, pierścień ABS 44
Szerokość [mm] 7
nr EAN 4046001957406
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: