Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen TOURAN (5T1) » łożysko i piasta koła Volkswagen TOURAN (5T1) » piasta koła Volkswagen TOURAN (5T1)

piasta koła do VOLKSWAGEN TOURAN (5T1)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TOURAN (5T1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Ilość otworów 32,00
Szerokość [mm] 70,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 5
nr EAN 8021787334784
cena brutto:
243.00 zł
 Kup
Ilość otworów 29,00
Szerokość [mm] 67,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340136
cena brutto:
249.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 65,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85,00
Szerokość 2 [mm] 48,00
nr EAN 4014870041830
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,50
Średnica wewnętrzna [mm] 32,00
Szerokość [mm] 67,70
nr EAN 4014870064891
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Średnica wewnętrzna [mm] 32
Ilość zębów, pierścień ABS 86
Wymiar gwintu M14x1,5
Felga, ilość otworów 5
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5907558510751
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
nr EAN 5901619560716
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 137
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 112
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074454541
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Szerokość [mm] 84
Średnica wewnętrzna [mm] 27,4
średnica zewnętrzna [mm] 136,5
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
nr EAN 5703858827915
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Szerokość [mm] 69
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 137
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Rozstaw śrub mocujących [mm] 112
nr EAN 5703858792367
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 69
Średnica wewnętrzna [mm] 32
średnica zewnętrzna [mm] 137
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185187169
cena brutto:
166.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316572239285
cena brutto:
251.01 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
nr EAN 7316576075674
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 2420
Kąt obrotu [°] 180
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 136,45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Szerokość 1 [mm] 69,35
Ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520520571
cena brutto:
256.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 200
Masa [g] 3650
Kąt obrotu [°] 180
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 136,4
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 28,95
Szerokość 1 [mm] 84
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521360374
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: