Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Lancia DELTA I (831_) » łożysko i piasta koła Lancia DELTA I (831_) » piasta koła Lancia DELTA I (831_)

piasta koła do LANCIA DELTA I (831_)

wybierz typ samochodu LANCIA DELTA I (831_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
357.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 121
Wysokość 1 [mm] 82,2
Felga, ilość otworów 4
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Wymiar gwintu M12 x 1.5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Liczba łączników flanszy 4
Ciężar [kg] 2,4
nr EAN 8717109676655
Szerokość [mm]37
Średnica wewnętrzna [mm]37
średnica zewnętrzna [mm]72
Średnica wewnętrzna 2 [mm]37
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5903766356419
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Felga, ilość otworów 4
Szerokość [mm] 82,8
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Ø flanszy [mm] 121
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 5903766356716
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074254813
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 121
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074269626
cena brutto:
91.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72,04
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185165471
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316577180285
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: