Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Renault FUEGO (136_) » łożysko i piasta koła Renault FUEGO (136_) » piasta koła Renault FUEGO (136_)

piasta koła do RENAULT FUEGO (136_)

wybierz typ samochodu RENAULT FUEGO (136_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 108
Wysokość 1 [mm] 32
Ciężar [kg] 1,26
nr EAN 8717109661484
cena brutto:
113.00 zł
 Kup
Ilość otworów 26,00
Szerokość [mm] 86,00
Średnica 2 [mm] 5
nr EAN 8021787344820
cena brutto:
97.99 zł
 Kup
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 133
Średnica wewnętrzna [mm] 25
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 108
Szerokość 1 [mm] 41,5
Szerokość 2 [mm] 31
Wysokość [mm] 32
nr EAN 9435398505317
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 108
Szerokość [mm] 17
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 94
Rodzaj łożyska Łożysko toczne wałeczkowe
nr EAN 4040074464076
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 78
średnica zewnętrzna [mm] 108
Szerokość 1 [mm] 41,5
Szerokość 2 [mm] 31
nr EAN 7316575794507
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 2,57
Średnica wewnętrzna [mm] 25
średnica zewnętrzna [mm] 133
cena brutto:
213.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 250
Masa [g] 1225
Ilość otworów 6
nr EAN 3413520323165
cena brutto:
237.00 zł
 Kup
Masa [g] 2005
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 133
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 25
Szerokość 1 [mm] 54
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520323417
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
dla numeru OE 77 01 462 020
Ciężar [kg] 1,362
nr EAN 4046001519475
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: