Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Mazda 626 III Hatchback (GD) » łożysko i piasta koła Mazda 626 III Hatchback (GD) » piasta koła Mazda 626 III Hatchback (GD)

piasta koła do MAZDA 626 III Hatchback (GD)

wybierz typ samochodu MAZDA 626 III Hatchback (GD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
148.01 zł
 Kup
Ilość otworów 50,00
Szerokość [mm] 50,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787342994
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 51,00
średnica zewnętrzna [mm] 96,00
Szerokość [mm] 50,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870042424
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 48,00
średnica zewnętrzna [mm] 86,00
Szerokość [mm] 40,00
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
nr EAN 4014870042417
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna [mm] 51
średnica zewnętrzna [mm] 96
Wysokość [mm] 50
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074231883
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1485
nr EAN 5902048010759
cena brutto:
127.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 48
średnica zewnętrzna [mm] 86
Szerokość 1 [mm] 40
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 4031185070249
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 51
średnica zewnętrzna [mm] 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 4031185238472
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 50
Średnica wewnętrzna [mm] 51
średnica zewnętrzna [mm] 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316579453332
cena brutto:
180.00 zł
 Kup
Masa [g] 1650
nr EAN 3413521219498
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: