Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volvo C70 I coupe (872) » łożysko i piasta koła Volvo C70 I coupe (872) » piasta koła Volvo C70 I coupe (872)

piasta koła do VOLVO C70 I coupe (872)

wybierz typ samochodu VOLVO C70 I coupe (872):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
200.99 zł
 Kup
Felga, liczba otworów5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]82
Średnica wewnętrzna [mm]28
średnica zewnętrzna [mm]136
Średnica kołnierza [mm]136
cena brutto:
220.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,60
Średnica wewnętrzna [mm] 29,80
Szerokość [mm] 71,70
nr EAN 4014870005689
cena brutto:
329.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 136,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 83,50
Szerokość 2 [mm] 43,00
Średnica wewnętrzna [mm] 28,00
nr EAN 4014870005863
Średnica wewnętrzna [mm] 72,0
średnica zewnętrzna [mm] 81,5
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,050
Ilość zębów, pierścień ABS 49
nr EAN 4054224007518
cena brutto:
185.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,75
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
167.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 36
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
średnica zewnętrzna [mm] 135,7
Wymiar gwintu M12x1,75
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 135,8
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wymiar gwintu M12x1,75
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
111.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Średnica wewnętrzna [mm] 30
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Wymiar gwintu M12x1,75
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 135,7
Średnica wewnętrzna [mm] 28
nr EAN 5908242638416
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 135
nr EAN 5907558512670
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 5907558545135
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659718419
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 135,7
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074540114
cena brutto:
235.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu M12x1,75
Felga, ilość otworów 5
Szerokość [mm] 83
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 135,5
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
nr EAN 5700750121554
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 2555
nr EAN 5908281464090
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 52
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 136
Szerokość 2 [mm] 71
nr EAN 4031185227353
cena brutto:
246.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 83
Średnica wewnętrzna [mm] 27
średnica zewnętrzna [mm] 135,5
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 124
nr EAN 4031185218696
cena brutto:
340.00 zł
 Kup
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 135
nr EAN 7316571343051
cena brutto:
177.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 3,47
Średnica wewnętrzna [mm] 36
średnica zewnętrzna [mm] 135,7
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
Ciężar [kg] 2,90
średnica zewnętrzna [mm] 136
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Szerokość [mm] 8,6
średnica zewnętrzna [mm] 81,3
Średnica wewnętrzna [mm] 71,9
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Ciężar [kg] 0,06
nr EAN 4046001921025
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: