Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Hyundai GRAND SANTA FÉ » łożysko i piasta koła Hyundai GRAND SANTA FÉ » piasta koła Hyundai GRAND SANTA FÉ

piasta koła do HYUNDAI GRAND SANTA FÉ

wybierz typ samochodu HYUNDAI GRAND SANTA FÉ:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 54,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,970
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 5050063135947
Szerokość [mm] 54,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 3,86
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 5050063152234
Szerokość [mm] 54,0
Średnica wewnętrzna [mm] 31,0
średnica zewnętrzna [mm] 92,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Ciężar [kg] 3,970
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
nr EAN 4054224727768
cena brutto:
164.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
średnica zewnętrzna [mm] 139,5
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 140
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074138915
Felga, liczba otworów5
Liczba zębów30
Wymiar gwintuM12x1,5
średnica zewnętrzna [mm]139
Liczba otworów4
Rodzaj mocowaniaMocowanie 4-punktowe
Ø rozmieszczenia otworów [mm]114,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz materiałem montażowym/ mocującym
Rodzaj łożyskaŁożysko kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2ze zintegrowanym łożyskiem koła
Średnica zewnętrzna 2 [mm]97
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Ciężar netto [g] 3680
nr EAN 5908281426227
cena brutto:
319.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Średnica 2 [mm] 68,9
Średnica otworu centrującego [mm] 96,9
średnica piasty koła [mm] 139,1
nr EAN 4058787057409
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: