Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Porsche » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Porsche 914 » łożysko i piasta koła Porsche 914 » piasta koła Porsche 914

piasta koła do PORSCHE 914

wybierz typ samochodu PORSCHE 914:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 22,0
Średnica wewnętrzna [mm] 25,0
średnica zewnętrzna [mm] 52,0
DIN / ISO 33205
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,215
nr EAN 4027816081524
Szerokość [mm] 90,0
Średnica wewnętrzna [mm] 78,0
średnica zewnętrzna [mm] 130,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 4,45
nr EAN 4027816456902
cena brutto:
57.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 25,0
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 62,0
DIN / ISO 33206
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,35
nr EAN 4027816479895
cena brutto:
597.01 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 31
Szerokość 2 [mm] 27
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 115
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 75
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
nr EAN 7316575760489
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 90
Szerokość 1 [mm] 24,75
Szerokość 2 [mm] 23
Ciężar [kg] 1,215
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 55
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
nr EAN 4044688666536
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii piasta koła pasujące do PORSCHE 914
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: