Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Skoda » łożysko i piasta koła Skoda » piasta koła Skoda

piasta koła do SKODA

wybierz model samochodu SKODA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 40,00
średnica zewnętrzna [mm] 72,00
Szerokość [mm] 36,00
nr EAN 4014870020804
Grubość [mm] 8
Ciężar [kg] 0,023
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 62
Długość opakowania [cm] 6,2
Szerokość opakowania [cm] 6,2
Wysokość opakowania [cm] 1,1
nr EAN 4056111085968
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,47
Długość opakowania [cm] 5,8
Szerokość opakowania [cm] 5,8
Wysokość opakowania [cm] 4,4
nr EAN 4056111066899
cena brutto:
110.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 130
Średnica wewnętrzna [mm] 28
Ilość zębów, pierścień ABS 42
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
średnica zewnętrzna [mm] 72,00
Średnica wewnętrzna [mm] 40,00
Szerokość [mm] 36,00
nr EAN 4029416227951
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 36
Numer podwozia JSA....
nr EAN 8033001446432
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 77
Wysokość zabudowy 68
Liczba otworów do mocowania 4
Rozstaw śrub mocujących [mm] 71
Ilość zębów, pierścień ABS 42
nr EAN 8033001105599
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 5901619532096
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5901619560730
Średnica wewnętrzna [mm] 35,00
średnica zewnętrzna [mm] 61,70
Szerokość [mm] 30,90
nr EAN 5903364300487
cena brutto:
255.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
Ilość zębów, pierścień ABS 42
Szerokość [mm] 67,5
Średnica wewnętrzna [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 130
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
nr EAN 5703858820688
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 570
nr EAN 5908281438046
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Ciężar netto [g] 1685
nr EAN 5908281439869
cena brutto:
85.01 zł
 Kup
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 72,08
nr EAN 4031185070584
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: