Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Suzuki M » łożysko i piasta koła Suzuki M » piasta koła Suzuki M

piasta koła do SUZUKI M

wybierz typ samochodu SUZUKI M:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm]14,605
Szerokość [mm]16,764
Średnica wewnętrzna [mm]17,462
Średnica wewnętrzna [mm]31,75
średnica zewnętrzna [mm]39,878
średnica zewnętrzna [mm]59,131
Szerokość 2 [mm]16,764
Średnica zewnętrzna 1 [mm]59,131
Średnica wewnętrzna 1 [mm]31,75
Zestaw skrócony
Szerokość [mm] 39,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 84,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,25
dla numeru OE 202 980 00 16
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4027816088813
Szerokość [mm] 39,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 84,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,8
dla numeru OE 202 980 00 16 SK
nr EAN 4027816055785
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 16
Szerokość 2 [mm] 15,5
Ciężar [kg] 0,36
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
dla numeru OE 201 330 02 51 SK
nr EAN 4027816055815
Szerokość [mm] 17,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
Średnica wewnętrzna [mm] 19,0
średnica zewnętrzna [mm] 59,0
średnica zewnętrzna [mm] 45,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,55
dla numeru OE 201 330 02 51
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4027816088417
Szerokość [mm] 39,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 84,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
dla numeru OE 202 980 00 16
nr EAN 4044688634122
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 59
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45
Szerokość 1 [mm] 16
Szerokość 2 [mm] 15,5
Ciężar [kg] 0,36
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 32
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelniaczem wału
nr EAN 4044688539472
Szerokość [mm] 17,0
Średnica wewnętrzna [mm] 32,0
Średnica wewnętrzna [mm] 19,0
średnica zewnętrzna [mm] 59,0
średnica zewnętrzna [mm] 45,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,55
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
nr EAN 4044688539564
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: