Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Suzuki TR » łożysko i piasta koła Suzuki TR » piasta koła Suzuki TR

piasta koła do SUZUKI TR

wybierz typ samochodu SUZUKI TR:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
83.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 49
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90
Wysokość 1 [mm] 45
Ciężar [kg] 1,08
nr EAN 8717109664676
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 49
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 90,06
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 45
Ilość zębów, pierścień ABS 48
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Grubość 1 [mm] 41
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85,05
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 41
Ilość zębów, pierścień ABS 48
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 30
Rozstaw śrub mocujących [mm] 120
średnica zewnętrzna [mm] 145
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
Szerokość [mm] 45,1
Średnica wewnętrzna [mm] 48,9
średnica zewnętrzna [mm] 90,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 5901619511015
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 5901619560693
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 85
Wysokość [mm] 41
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074465165
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 49
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 45
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074084922
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 45,1
Średnica wewnętrzna [mm] 48,9
średnica zewnętrzna [mm] 90,3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
nr EAN 7316572390993
cena brutto:
124.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 41
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 85
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
nr EAN 7316574183968
średnica zewnętrzna [mm] 83
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm] 13
Ilość zębów, pierścień ABS 48
Średnica wewnętrzna [mm] 79
Ciężar [kg] 0,026
nr EAN 4046001946714
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: