Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Toyota CARINA V Kombi (_T17_) » łożysko i piasta koła Toyota CARINA V Kombi (_T17_) » piasta koła Toyota CARINA V Kombi (_T17_)

piasta koła do TOYOTA CARINA V Kombi (_T17_)

wybierz typ samochodu TOYOTA CARINA V Kombi (_T17_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
54.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 74
Wysokość 1 [mm] 36
Wysokość 2 [mm] 33
Ciężar [kg] 0,85
nr EAN 8717109656183
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 38,00
średnica zewnętrzna [mm] 74,00
Szerokość [mm] 36,00
nr EAN 4014870002572
Grubość [mm] 6
Ciężar [kg] 0,02
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 55
Długość opakowania [cm] 5,5
Szerokość opakowania [cm] 5,5
Wysokość opakowania [cm] 0,6
nr EAN 4056111050157
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 39
średnica zewnętrzna [mm] 72
nr EAN 9435398507052
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 74
Wysokość [mm] 36
nr EAN 8033001101294
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 5907558510324
Status produktu: Normalny
nr EAN 5903364316747
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 5700750121073
cena brutto:
90.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 74
Szerokość 2 [mm] 33
nr EAN 4031185214070
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy z lewej
Szerokość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 63
nr EAN 4031185227667
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 36
Średnica wewnętrzna [mm] 38
średnica zewnętrzna [mm] 74
nr EAN 7316571672700
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: