Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen KAEFER » łożysko i piasta koła Volkswagen KAEFER » piasta koła Volkswagen KAEFER

piasta koła do VOLKSWAGEN KAEFER

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN KAEFER:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 20,0
Szerokość [mm] 27,0
Średnica wewnętrzna [mm] 41,0
Średnica wewnętrzna [mm] 50,0
średnica zewnętrzna [mm] 73,0
średnica zewnętrzna [mm] 85,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 1,2
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063182392
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41,28
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73,43
Szerokość 1 [mm] 19,81
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 85,00
Szerokość 2 [mm] 26,00
nr EAN 4014870001278
Grubość [mm] 8
Ciężar [kg] 0,032
Średnica wewnętrzna [mm] 61
średnica zewnętrzna [mm] 70
Długość opakowania [cm] 7,0
Szerokość opakowania [cm] 7,0
Wysokość opakowania [cm] 1,8
nr EAN 4056111085722
Ciężar [kg] 0,087
Długość opakowania [cm] 8,8
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 1,8
nr EAN 4056111127965
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 14,73
Grubość 1 [mm] 20
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,28
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 73,43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
Wysokość 2 [mm] 19,81
Wysokość 1 [mm] 26
Średnica wewnętrzna [mm] 50
średnica zewnętrzna [mm] 85
Wysokość [mm] 28
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73,5
Wysokość 1 [mm] 20
nr EAN 8033001100983
  • Indeks: JPN 20L1015-JPN
  • Marka: JPN
  • Grupa towarowa TecDoc
    • Zestaw łożysk koła
  • Nazwa
    • ZESTAW ŁOŻYSK KOŁA PRZEDNIEGO NISSAN
  • Opis
    • PATROL GR 2.8TD,4.2,4.2D,4.2TD,4.2I Y60 88.09->/PATROL GR 3.0TDI,4.8I,2.8TDI,4.2TD,4.5I,2.8TDI Y61 00.02->/
  • Dane dodatkowe:
    • Ilość sprzedażna = 1
    • Zamiennik: 4321001J10
    • Numer dostawcy: 20L1015-JPN
  • Parametry:
    • Szerokość [mm] : 51
    • Średnica wewnętrzna [mm] : 45
    • Średnica zewnętrzna [mm] : 90
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 54
nr EAN 5903766356372
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Średnica wewnętrzna [mm]45
średnica zewnętrzna [mm]90
PATROL (Y60/Y61)
Grubość [mm] : 9
Średnica wewnętrzna [mm] : 65
Średnica zewnętrzna [mm] : 88
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4023201J00
Numer dostawcy: 30P1020-OYO
cena brutto:
173.00 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 19,6
Szerokość 2 [mm] 26
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 73,4
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 85
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 41,3
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 50
nr EAN 7316577664778
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Masa [g] 1030
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 73,431
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 50
Szerokość 1 [mm] 26
Szerokość 2 [mm] 19,558
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 41,275
nr EAN 3413520325978
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: