Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen PASSAT B7 Furgon/kombi (365) » łożysko i piasta koła Volkswagen PASSAT B7 Furgon/kombi (365) » piasta koła Volkswagen PASSAT B7 Furgon/kombi (365)

piasta koła do VOLKSWAGEN PASSAT B7 Furgon/kombi (365)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN PASSAT B7 Furgon/kombi (365):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Ilość otworów 30,00
Szerokość [mm] 61,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego czujnika ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340105
cena brutto:
69.00 zł
 Kup
Ilość otworów 35,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341553
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna [mm] 35,00
średnica zewnętrzna [mm] 68,00
Szerokość [mm] 37,00
nr EAN 4014870007300
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 117,00
Średnica wewnętrzna [mm] 30,00
Szerokość [mm] 61,10
nr EAN 4014870007492
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4103060
nr EAN 5901159194037
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 68
nr EAN 5907558507980
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 35
średnica zewnętrzna [mm] 68
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074106266
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 117
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Felga, ilość otworów 4
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów bez ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074111499
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 61,5
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 117
nr EAN 4031185223188
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Masa [g] 1610
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 117
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 60,85
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520323950
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Masa [g] 660
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,015
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,976
Szerokość 1 [mm] 37
nr EAN 3413520324063
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Masa [g] 1646
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 117
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 60,85
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520323899
cena brutto:
146.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 1618
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 117
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 60,85
Ilość otworów 4
nr EAN 3413520324001
cena brutto:
114.00 zł
 Kup
Masa [g] 645
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,015
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,976
Szerokość 1 [mm] 37
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520525101
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: