Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » silnik Mercedes-benz CLK (C208) » uszczelki Mercedes-benz CLK (C208) » pierścień uszczelniający, simmerring Mercedes-benz CLK (C208)

pierścień uszczelniający, simmerring do MERCEDES-BENZ CLK (C208)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ CLK (C208):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 67
Wysokość [mm] 8
nr EAN 8427769140259
Średnica wewnętrzna [mm] 93
średnica zewnętrzna [mm] 114
Wysokość [mm] 14
nr EAN 8427769140020
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 67
Wysokość 1 [mm] 12
Wysokość 2 [mm] 12,5
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960122476
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 93
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 114
Wysokość 1 [mm] 13
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960122490
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 67
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960152602
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 43
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 58
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960131485
Średnica wewnętrzna [mm] 93
średnica zewnętrzna [mm] 114
Wysokość [mm] 13
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 4041248115565
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 67
Wysokość [mm] 13
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału BS LA
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Lakier uszczelniający 
nr EAN 4041248019887
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 67
Szerokość [mm] 13
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AB SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Szerokość [mm] 12
nr EAN 4026634101957
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 93
średnica zewnętrzna [mm] 117
Szerokość [mm] 12
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 4026634102121
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 67
Szerokość [mm] 8
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634102213
Materiał FPM (fluor-kauczuk)
Średnica wewnętrzna [mm] 93
średnica zewnętrzna [mm] 114
Szerokość [mm] 13
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 4026634102220
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.