Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Vag » silnik Vag » uszczelki Vag » pierścień uszczelniający, simmerring Vag

pierścień uszczelniający, simmerring do VAG

wybierz model samochodu VAG:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 79
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 99
Wysokość 1 [mm] 9,6
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960158338
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 66,7
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85,7
Wysokość 1 [mm] 10
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
nr EAN 3358960159762
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 47,6
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 66,7
Wysokość 1 [mm] 11,3
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Strona zabudowy Silnik
nr EAN 3358960159779
Średnica wewnętrzna [mm] 79
średnica zewnętrzna [mm] 99
Wysokość [mm] 9,6
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału AW/BS
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4041248196823
Średnica wewnętrzna [mm] 47,6
średnica zewnętrzna [mm] 66,8
Wysokość [mm] 11,1
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału ASW
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4041248157824
Grubość [mm] 11,3
Średnica wewnętrzna [mm] 46,5
średnica zewnętrzna [mm] 67,0
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Strona zabudowy od strony czołowej
Ciężar [kg] 0,04
nr EAN 4027816192909
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Średnica wewnętrzna [mm] 66,67
średnica zewnętrzna [mm] 85,72
Szerokość [mm] 9,52
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634335437
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Średnica wewnętrzna [mm] 47,62
średnica zewnętrzna [mm] 66,67
Szerokość [mm] 11,1
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 4026634335451
Materiał PTFE (Polytetrafluorethylen)
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z tuleją montażową
Średnica wewnętrzna [mm] 79
średnica zewnętrzna [mm] 99
Szerokość [mm] 9,6
Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału A SL
Rodzaj gwintu Gwint lewoskrętny
nr EAN 4026634335475
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pierścień uszczelniający, simmerring

Pierścień uszczlniający, simering


Głównym zadaniem simmeringów jest uszczelnienie połączenia obrotowego przed wyciekami olejów i smarów. Uszczelnienia promieniowe zapobiegają również przed dostawaniem się do układu zanieczyszczeń i wilgoci, które nie mogą się tam dostawać. Przez takie czynniki olej może stracić swoje właściwości. Zastosowanie simmeringów jest bardzo powszechne. Są one montowane głównie na wyjściach wału w pojazdach, jak i w maszynach. Na przykład: wałka rozrządu, wału korbowego, wału napędowego itd. Dobre simmeringi powinny zostać wykonane z wysokiej jakości materiałów, wytrzymałych na wahania temperatury i substancje, z którymi będą miały styczność.

Simmering jest zbudowany z metalowego pierścienia, sprężyny zaciskowej, wargi przeciwpyłowej, elastomerowej powłoki i wargi uszczelniającej. Simmeringi należy dobierać w stosunku do warunków, w których będą pracowały, na przykład: temperatury, substancji, kierunku obrotu wału. Gdy uszkodzony zostanie pierścień uszczelniający od strony sprzęgła, może dojść do ślizgania się, co powoduje brak przyspieszania pojazdu. Wtedy należy wymienić uszczelniacz, zaoliwioną tarczę sprzęgłową, lub całe sprzęgło. Kolejnym objawem zniszczenia pierścienia jest ubywanie oleju z miski olejowej, może to doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. Uszkodzenie simmeringów może być spowodowane przez starość (są wymagane z gumy, które z czasem parcieją), lub przez duże wahania temperatur. Można temu zapobiec przez parkowanie samochodu w garażu, podczas dużych mrozów.

Gdy uszczelniacz promieniowy ulegnie wyeksploatowaniu, pasek rozrządu może zostać zalany olejem, przez co powinien zostać wymieniony wraz z simmeringiem, pompą wody, olejem silnikowym, filtrem oleju. Same uszczelniacze nie są drogie, lecz przez trudny dostęp do części i elementy, które powinny być wymienione wraz z simmeringami, naprawa ta jest dość kosztowna, lecz powinna być wykonana jak najszybciej.