Strona zabudowy | z obu stron |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu |
Ilość połączeń | 4 |
Kolor żarówki | biały |
nr EAN | 8053379548330 |
nr EAN | 5903364362249 |
Ilość biegunów | 10 |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Ciężar [kg] | 1,04 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 01SKV581 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Ciężar [kg] | 0,74 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 01SKV584 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,09 |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z przodu |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
Kolor | czarny |
Kod koloru | V10 |
Liczba drzwi | 4 |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektr. podnośnikami szyb z przodu i z tyłu |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Sposób montażu | spięty |
Funkcja przełączania | Włącznik bezpieczeństwa |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
Kolor | czarny |
Kod koloru | V10 |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Podświetlenie włączników | czerwony |
Kolor | chromowy / czarny |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne |
Sposób montażu | spięty |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 114 696 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 114 695 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektr. podnośnikami szyb z przodu i z tyłu |
Kolor | chromowy / czarny |
Kod koloru | V10 |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu |
Strona zabudowy | z przodu |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne |
Funkcja przełączania | Włącznik bezpieczeństwa |
Sposób montażu | spięty |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | chromowany rant |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Kolor | czarny |
Ciężar [kg] | 0,065 |
nr EAN | 4046001545559 |
Cały mechanizm odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie szyby w samochodzie znajduje się wewnątrz drzwi samochodowych. Sterowanie może odbywać się za pomocą korbki (stosowane w starszych modelach pojazdu) lub elektrycznego systemu (w nowszych modelach aut). Mechanizm składa się z dźwigni lub linek, które służą do przesuwania się szyby. Przy elektrycznym sterowaniu montuje się dodatkowo silniczek, odpowiadający za jego pracę. Wymiana podnośnika szyby jest konieczna w momencie, kiedy dojdzie do jego awarii, która skutkuje przekrzywieniem szyby, jej zablokowaniem zarówno przy otwartej, jak też zamkniętej szybie. Zdarza się również, że dochodzi do zerwania się linek mechanizmu, czego następstwem jest opadnięcie szyby od wewnątrz i jej rozbicie.
Podobnie wygląda ona przy sterowaniu manualnym, jak też elektrycznym. Wymiana podnośnika szyby rozpoczyna się od odkręcenia boczków drzwi. Problemy pojawiają się niekiedy już na tym etapie, ponieważ nie zawsze śrubki i inne elementy mocujące są widoczne. W nowoczesnych pojazdach ukrywa się je m.in. pod ozdobnymi listwami. Elementy dekoracyjne trzeba delikatnie podważyć, zachowując szczególną ostrożność, aby ich nie uszkodzić i nie porysować ich powierzchni. Ponadto uwagę trzeba zwrócić na nagłośnienie i wiązki elektryczne zamontowane w drzwiach, aby nie doszło również do ich uszkodzenia.
Aby wymienić podnośnik szyby, w następnej kolejności odpinamy wszystkie kostki i odkręcamy ramę okna. Trzeba również zdemontować uszczelkę, znajdującą się po wewnętrznej stronie drzwi, po czym wysunąć szybę, co pozwoli nam uzyskać łatwy dostęp do mechanizmu sterowania. Teraz możesz już dokonać wymiany podnośnika szyby, po czym, przy montażu kolejnych elementów postępować w ten sam sposób, co przy ich demontażu, tylko w odwrotnej kolejności.
Wymiana podnośnika szyby jest stosunkowo łatwą czynnością, która wymaga jednak dużej ostrożności, ponieważ istnieje ryzyko uszkodzenia innych elementów, znajdujących się w drzwiach.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025