Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z płytą mocującą |
Rok modelowy do | 2008 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z płytą mocującą |
Rok modelowy do | 2008 |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | z przodu |
Strona zabudowy | z obu stron |
Ograniczenia producenta | linki |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Ograniczenia producenta | komplet |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej |
Ograniczenia producenta | komplet |
Tryb pracy | elektroniczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej |
Liczba drzwi | 4 |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
nr EAN | 8033538113067 |
Opcja wyposażenia | 10 PIN |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
nr EAN | 8033538161457 |
Opcja wyposażenia | 4 PIN |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
nr EAN | 8033538161471 |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Strona zabudowy | z przodu |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu |
Ilość połączeń | 10 |
nr EAN | 8053379079490 |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu |
Ilość połączeń | 4 |
nr EAN | 8053379139958 |
Ilość połączeń | 3 |
Kolor | czarny |
Podświetlenie włączników | czerwony |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Ciężar [kg] | 0,01 |
nr EAN | 4027816374855 |
Ilość połączeń | 10 |
Kolor | czarny |
Podświetlenie włączników | czerwony |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Ciężar [kg] | 0,065 |
nr EAN | 4027816374893 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z płytą mocującą |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z płytą mocującą |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Liczba drzwi | 5 |
parzyste numery artykułów | 350103856000 |
nr EAN | 8001063541341 |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Liczba drzwi | 5 |
parzyste numery artykułów | 350103855000 |
nr EAN | 8001063541334 |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Liczba drzwi | 4 |
nr EAN | 8001063656601 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Liczba drzwi | 4 |
nr EAN | 8001063674520 |
Strona zabudowy | po stronie pasażera |
Tryb pracy | elektryczny |
nr EAN | 8001063769134 |
nr EAN | 5902659725783 |
nr EAN | 5902659725806 |
Liczba drzwi | 4 |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Tryb pracy | elektryczny |
Liczba drzwi | 4 |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej |
Tryb pracy | elektryczny |
Ilość biegunów | 3 |
Ilość biegunów | 10 |
Napięcie [V] | 12 |
Liczba drzwi | 4/5 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Ciężar [kg] | 3,51 |
Tryb pracy | elektryczny |
Rodzaj mocowania | z tarczą |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 01SKV295 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Ciężar [kg] | 1,44 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 00SKV002 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Ciężar [kg] | 1,44 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 00SKV001 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Ciężar [kg] | 1,40 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 01SKV292 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | z przodu po prawej |
Ciężar [kg] | 1,44 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
parzyste numery artykułów | 01SKV291 |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z podwójnym prowadzeniem |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,09 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,03 |
Tryb pracy | elektryczny |
Napięcie [V] | 12 |
Strona zabudowy | po stronie pasażera |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Strona zabudowy | z tyłu po prawej |
Tryb pracy | elektryczny |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Strona zabudowy | z przodu |
Liczba drzwi | 4 |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektr. podnośnikami szyb z przodu i z tyłu |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne |
Funkcja przełączania | Włącznik bezpieczeństwa |
Sposób montażu | spięty |
Strona zabudowy | z tyłu z lewej |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Podnośnik szyby | Podnośnik cięgnowy z pojedynczym prowadzeniem |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z ramką wspornika |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
Tryb pracy | elektryczny |
parzyste numery artykułów | 114 682 |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Strona zabudowy | z przodu |
Kolor | czarny/biały |
Kod koloru | REH |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb z przodu |
Strona zabudowy | Drzwi pojazdu |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne |
Sposób montażu | spięty |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem uruchamiającego ramienia |
Kod koloru | REH |
Kolor | czarny/biały |
Podświetlenie włączników | czerwony |
Ilość biegunów | 3 |
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie | dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony |
Materiał obudowy | Tworzywo sztuczne |
Sposób montażu | spięty |
Strona zabudowy | z przodu z lewej |
Liczba drzwi | 4/5 |
Tryb pracy | elektryczny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez silnika elektrycznego |
Funkcja przełączania | z funkcją komfortu |
Funkcja przełączania | bez funkcji komfortu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z płytą mocującą |
parzyste numery artykułów | 5839266 |
nr EAN | 5410909569808 |
Strona zabudowy | po stronie kierowcy |
Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 43 |
Szerokość [mm] | 32 |
Wysokość [mm] | 50 |
Ciężar [kg] | 0,022 |
Kolor | czarny |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z elektrycznymi podnośnikami szyb z przodu |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z podwójnym włącznikiem |
Kod koloru | REH |
nr EAN | 4046001593031 |
Cały mechanizm odpowiedzialny za podnoszenie i opuszczanie szyby w samochodzie znajduje się wewnątrz drzwi samochodowych. Sterowanie może odbywać się za pomocą korbki (stosowane w starszych modelach pojazdu) lub elektrycznego systemu (w nowszych modelach aut). Mechanizm składa się z dźwigni lub linek, które służą do przesuwania się szyby. Przy elektrycznym sterowaniu montuje się dodatkowo silniczek, odpowiadający za jego pracę. Wymiana podnośnika szyby jest konieczna w momencie, kiedy dojdzie do jego awarii, która skutkuje przekrzywieniem szyby, jej zablokowaniem zarówno przy otwartej, jak też zamkniętej szybie. Zdarza się również, że dochodzi do zerwania się linek mechanizmu, czego następstwem jest opadnięcie szyby od wewnątrz i jej rozbicie.
Podobnie wygląda ona przy sterowaniu manualnym, jak też elektrycznym. Wymiana podnośnika szyby rozpoczyna się od odkręcenia boczków drzwi. Problemy pojawiają się niekiedy już na tym etapie, ponieważ nie zawsze śrubki i inne elementy mocujące są widoczne. W nowoczesnych pojazdach ukrywa się je m.in. pod ozdobnymi listwami. Elementy dekoracyjne trzeba delikatnie podważyć, zachowując szczególną ostrożność, aby ich nie uszkodzić i nie porysować ich powierzchni. Ponadto uwagę trzeba zwrócić na nagłośnienie i wiązki elektryczne zamontowane w drzwiach, aby nie doszło również do ich uszkodzenia.
Aby wymienić podnośnik szyby, w następnej kolejności odpinamy wszystkie kostki i odkręcamy ramę okna. Trzeba również zdemontować uszczelkę, znajdującą się po wewnętrznej stronie drzwi, po czym wysunąć szybę, co pozwoli nam uzyskać łatwy dostęp do mechanizmu sterowania. Teraz możesz już dokonać wymiany podnośnika szyby, po czym, przy montażu kolejnych elementów postępować w ten sam sposób, co przy ich demontażu, tylko w odwrotnej kolejności.
Wymiana podnośnika szyby jest stosunkowo łatwą czynnością, która wymaga jednak dużej ostrożności, ponieważ istnieje ryzyko uszkodzenia innych elementów, znajdujących się w drzwiach.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025